Yapılanlar ve Yapılmayanlar

Hamza ALP

08-09-2025 20:17

Değişen ve gelişen her şey güzeldir, yapılanlar hem doğaya uygun, hem de gelecek nesillere bir armağandır. Yapılan her işin bir fizibilite çalışması olur, yeni trend Ar-Ge çalışması yapılır, bu çalışma işin uzmanları ile tartışılır ve sonuca bağlanır. Bazen de yapılan bu çalışmalar için sivil toplum önderleri ile paylaşılır, ortak kanaatte bir çözüm üretilir. Yapılan her iş içinde bir ortak akıl aranmaz bu defa iş yapılmaktan uzaklaşır. İşi yapan kurum zaten kendi içinde çalışmasını yapmış ve işe koyulmuştur.

Şöyle Ünye için hafızalarımızı bir geriye saralım, benim hatırladığım galabuzu yani yüzüncü yıl, beton döküldü, ortaya çay bahçesi ve düğün salonu çıktı, denize dolgu yapılarak. Ardından Atatürk parkı kamyon parkı yapılması için benim hatırladığım rahmeti İsmail Cerrahoğlu zamanında. O dönemde bende yalıda Gazete Mecmua Dağıtım (GAMEDA) da çalışıyordum, Karadeniz’in en güzel otelinin yanında Otel Ürer zamanında. O dönem ki bazı büyüklerimiz, bu koy zamanla kum olur deniz sirkülasyon yapmadığı için dedi. Aradan geçen zamanda söyleyen kişinin dediği ortaya çıktı. İnsan oğlunun değiştirdiği her doğa değişiminde mutlaka yeni bir şeyler üretmek zorundasınız.

Yine eskiden Ünye’de bir günde veya yarım günde gezilecek olan yerleri dolaşırken, şimdilerde bir haftanızı buraya ayırmak durumundasınız. Ünye’ye ister batıdan giriş yapın, ister doğudan hiç fark etmez, gezilecek ve görülecek o kadar yerleri var ki. Dünya bile su savaşlarına başladığı şu günlerde herkesin akın edeceği Karadeniz’de biz Ünye olarak her şeye hazırlıklıyız, buna ister sosyal tesis deyin, ister yeşil alan turları deyin fark etmez. Fark edeceğiniz tek şey, biz burayı böyle hayal etmemiştik demek. 
Yaz ayalarında sadece Ünye değil, Karadeniz nüfusu hep artar, yerel yönetimler artan nüfusu hem memnun ettirmek hem de memleketin değişimini onlara hissettirmek isterler. Bazen insan bakar kördür, kendi güzelliğini göremez. 

İnsana en güzel gelenide tabi ki takdir görmektir. Mesela bugün yan komşumuz Terme, yarın (Bugün) bir heyetle Ünye belediyesine gelip bazı projelerle alakalı bilgi almaya geliyor. Burada yapılan uygulama dan çokça söz edildiği için Samsun ve civarında aynısını olmasa da benzerini nasıl yaparız diye yerinde görmeye geliyorlar. Bu bölgede rol model olmak güzel bir şeydir. Bazen takdir belgesi almak kağıt üzerinde olur, en iyi takdir, yapılanı örnek almak ise, en güzel takdir budur. Bu da şuan ki belediye başkanının ve ekibinin çalışma azminin doğru yolda ilerlediğini gözterir.

DİĞER YAZILARI Seçim Atmosferine Giriliyor 01-01-1970 03:00 Ünye'nin Yükselişini Kirletemezsiniz 01-01-1970 03:00 İki Üç Ay Kendinizi Değerli Hissedin 01-01-1970 03:00 Benim Kavgam Kendim İçin Değil 01-01-1970 03:00 Genel Başkan Ünye’de 01-01-1970 03:00 Ankara Notları -2- 01-01-1970 03:00 Ankara Notları 1 01-01-1970 03:00 Türkiye’nin Gündemi CHP, Ünye’nin ki Yalı 01-01-1970 03:00 Eski İskele 01-01-1970 03:00 Neler Oluyor Hayatta 01-01-1970 03:00 CHP Neye Talip? 01-01-1970 03:00 Yapılamayanları Yapan Başkan 01-01-1970 03:00 Ünye 1957 Spor Kongreye Mi Gidiyor, Yoksa Kaosa Mı? 01-01-1970 03:00 İçeride ki Dünya ve Dış Dünya 01-01-1970 03:00 CHP Kurultay Yapabilecek Mi? 01-01-1970 03:00 Bir Filmin Sonu 01-01-1970 03:00 Felaketlerden Sonra Hatırlanan Görevler 01-01-1970 03:00 Yeni Yayın Dönemi, Yeni Dünya 01-01-1970 03:00 Ak Parti Umudun Partisi Mi? 01-01-1970 03:00 Ordu’ludan Daha Ordulu! 01-01-1970 03:00 Ak Parti Yeniden Dizayn Mı Oluyor? 01-01-1970 03:00