Ordu’da emniyet ekiplerinin bir haftalık çalışmasının sonuçları kamuoyuyla paylaşıldı. İl Emniyet Müdürlüğü Asayiş Şube Müdürlüğü tarafından 16-22 Şubat 2026 tarihleri arasında yürütülen operasyon ve denetimlerde, haklarında yakalama kararı bulunan çok sayıda kişi gözaltına alındı. Kent genelinde sürdürülen teknik ve fiziki takiplerin ardından gerçekleştirilen uygulamalarda, farklı suçlardan aranan şahısların tespit edilerek yakalandığı bildirildi. Emniyet birimleri, kamu düzeninin sağlanması ve suçla mücadele kapsamında denetimlerin aralıksız sürdüğünü açıkladı. Yapılan çalışmaların hem aranan kişilerin adalete teslim edilmesi hem de kentte huzur ortamının korunmasına yönelik olduğu belirtildi.

43 Kişi Gözaltına Alındı 26'sı Cezaevine Gönderildi

Emniyet ekiplerince yürütülen operasyonlarda, çeşitli suçlardan haklarında yakalama kararı bulunan 43 kişi yakalanarak gözaltına alındı. Emniyetteki işlemlerinin ardından adliyeye sevk edilen şüphelilerden 26’sı çıkarıldıkları mahkemece tutuklanarak cezaevine gönderildi. Diğer şüphelilerle ilgili adli süreçlerin sürdüğü bildirildi.

Denetimlerde Çok Sayıda İdari İşlem Uygulandı

Hafta boyunca yapılan uygulamalarda yalnızca aranan şahıslara yönelik değil, mevzuata aykırı davranışlara karşı da işlem yapıldı. Kabahatler Kanunu’nun 32’nci maddesi kapsamında emre aykırı davranışta bulunan 29 kişiye işlem uygulandı. 4207 sayılı kanun kapsamında tütün ürünleri ihlali nedeniyle 17 kişiye, Kabahatler Kanunu’nun 36’ncı maddesi kapsamında gürültü kirliliği nedeniyle 11 kişiye ceza kesildi.

Kabahatler Kanunu’nun 35’inci maddesi kapsamında sarhoşluk nedeniyle 3 kişi hakkında işlem yapılırken, 2521 sayılı kanuna aykırılık nedeniyle 2 kişiye, 5729 sayılı kanun kapsamında ses ve gaz fişeği atabilen silahlarla ilgili ihlalden 2 kişiye idari işlem uygulandığı açıklandı. Emniyet yetkilileri, denetim ve uygulamaların devam edeceğini bildirdi.