Enerji Faturasına Yüzde 30 Hibe Desteği Başlıyor

Enerji ve Karbon Azaltımı Destek Programı başladı. Enerji tüketimini veya karbon emisyonunu azaltan işletmelere yüzde 30 hibe verilecek.

Gündem - 27-06-2026 16:00

Enerji faturalarında yüzde 30 hibe desteği kimlere verilecek? Sanayi tesisleri, ticari binalar ve hizmet sektöründeki işletmeler bu destekten nasıl yararlanacak? Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı, enerji verimliliğini artırmak ve düşük karbonlu ekonomiye geçişi hızlandırmak amacıyla Enerji ve Karbon Azaltımı Destek Programı’nı hayata geçiriyor. Program kapsamında enerji tüketimini ya da karbon emisyon yoğunluğunu azaltan işletmelere nakdi hibe sağlanacak. Başvurular elektronik ortamda alınacak, destek tutarı ise belirlenen performans kriterlerine göre hesaplanacak.

EKA Destek Programı İle Yeni Teşvik Dönemi

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı tarafından başlatılan Enerji ve Karbon Azaltımı Destek Programı ile sanayi tesisleri, ticari binalar ve hizmet sektöründe faaliyet gösteren işletmeler desteklenecek.

Belirlenen referans döneme göre enerji yoğunluğunu, spesifik enerji tüketimini veya karbon emisyon yoğunluğunu düşüren işletmeler, başvuru yapılan yıldaki enerji giderlerinin yüzde 30’u kadar nakdi hibe alabilecek.

2026 yılı için destek üst limiti 18 milyon 61 bin 775 TL olarak belirlendi. Bu tutar her yıl yeniden değerleme oranına göre güncellenecek. Başvurular, e-Devlet entegrasyonuyla çalışan Enerji Verimliliği Destek Yönetim Sistemi üzerinden elektronik ortamda yapılacak.

COP31 Yılına Özel Karbon Emisyonu Önceliği

Türkiye’nin COP31’e ev sahipliği yapmaya hazırlandığı süreçte, programda bu yıla özel olarak karbon emisyonu yoğunluğu kriteri öne çıkarılacak.

Başvurular teknik kriterler ve doğrulama süreçlerinden geçirilecek. Bu yıl karbon emisyonunu en çok azaltan sanayi sektöründen ilk 10 işletme ile ticari binalar ve hizmet sektöründen ilk 10 işletme belirlenecek.

Toplam 20 işletme, bütçe imkanları doğrultusunda destekten yararlanacak. Programla işletmelerin üretim maliyetlerinin azaltılması, enerji verimliliğinin artırılması ve düşük karbonlu üretim yapısına geçişin desteklenmesi amaçlanıyor.

Günün Diğer Haberleri