Hatay’ın Samandağ ilçesinde, sahipsiz bir köpekte kuduz tespit edilmesi üzerine Tekebaşı, Meydan, Gözene ve Çöğürlü mahalleleri karantina altına alındı. Karantina kararıyla birlikte bu mahallelere hayvan giriş ve çıkışı yasaklandı, bölge genelinde aşılama çalışmaları başlatıldı.
Olay, Tekebaşı Mahallesi’nde sahipsiz bir yavru köpeğin sergilediği olağandışı davranışlarla ortaya çıktı. Bölgeye gelen ekiplerce alınan numune, Adana Veteriner Kontrol Araştırma Enstitüsü Laboratuvarı’nda incelendi. Yapılan analiz sonucunda kuduz tanısı doğrulandı. Bunun üzerine Samandağ İlçe Hayvan Sağlığı Zabıtası Komisyonu tarafından dört mahalle için karantina kararı alındı.
İl Tarım ve Orman Müdürlüğü ekipleri, karantina uygulamasının başladığı bölgelerde hızla aşılama çalışmalarına girişti. Mahalle sakinleri ise gelişmeleri yakından takip ediyor.
Tekebaşı Mahallesi’nde yaşayan Sezer Gümüş, durumu öğrendiklerinde hemen yetkililerle iletişime geçtiklerini belirterek, “Sahipsiz bir köpekte kuduz olduğu söylendi. Benim de beslediğim hayvanlar var, ekipler gelip aşılamalarını yaptı,” ifadelerini kullandı.
Hilal Balıkçı ise, “Evde köpeğimiz var. Kuduz vakasını duyunca hemen yetkililere haber verdik. Ekipler kısa sürede gelip aşılama yaptı,” dedi.
Yetkililer, vatandaşların dikkatli olmasını, sahipsiz hayvanlarla temastan kaçınmalarını ve aşılamaya katkı sunmalarını istedi.

