Ordu’da Kahverengi Kokarca İle Kışlak Mücadelesi Sürüyor

Ordu’da kahverengi kokarca ile mücadele kapsamında 2025-2026 döneminde 330 bin kışlakta ilaçlama planlanırken şu ana kadar 190 bin noktada çalışma tamamlandı. Mücadeleye dair detayları haberimizde bulabilirsiniz.

Ordu - 16-03-2026 16:06

Ordu’da fındık başta olmak üzere birçok tarım ürününe zarar veren kahverengi kokarca ile mücadele kapsamında yürütülen kışlak ilaçlama çalışmaları devam ediyor. Ordu İl Tarım ve Orman Müdürü Bayram Ay, 2025-2026 döneminde toplam 330 bin noktada kışlak ilaçlaması yapılmasının planlandığını, şu ana kadar ise yaklaşık 190 bin noktada ilaçlama çalışmalarının tamamlandığını açıkladı. Tarım ve Orman Bakanlığı, ziraat odaları ve ilgili kurumların iş birliğiyle yürütülen mücadele, bölgedeki üreticiler için büyük önem taşıyor.

Kışlak Mücadelesi 15 Nisan’a Kadar Sürecek

Ordu İl Tarım ve Orman Müdürü Bayram Ay, Perşembe ilçesinde yürütülen çalışmalar sırasında yaptığı açıklamada kışlak mücadelesinin 15 Kasım 2025 tarihinde başladığını ve ilkbahar dönemine kadar devam edeceğini belirtti. Hava koşullarına bağlı olarak çalışmaların 15 Nisan’a kadar süreceğini ifade eden Ay, gerekmesi halinde sürenin uzayabileceğini söyledi.

Ay, mücadele çalışmalarının Tarım ve Orman Bakanlığı tarafından sağlanan ekipman ve ilaçlarla gerçekleştirildiğini belirterek, sürecin en önemli noktasının tüm kışlak alanlarının eksiksiz şekilde ilaçlanması olduğunu vurguladı. 2023-2024 sezonundan itibaren toplam 570 bin kışlak alanın ilaçlandığını ifade eden Ay, bu yıl hedefin yaklaşık 330 bin kışlak olduğunu dile getirdi.

Kahverengi kokarcanın istilacı bir böcek olduğuna dikkat çeken Bayram Ay, bu zararlının tek seferde yaklaşık 200 yumurta bırakarak hızla çoğalabildiğini söyledi. Bu nedenle mücadelede kesinti yaşanmamasının büyük önem taşıdığını belirten Ay, özellikle bayram ve okul tatilleri nedeniyle memleketlerine dönecek üreticilerin de mücadeleye katılmasının faydalı olacağını ifade etti.

Türkiye Ziraat Odaları Birliği Yönetim Kurulu Üyesi Arslan Soydan da bölgede son yıllarda yoğun bir kahverengi kokarca istilası yaşandığını belirtti. Soydan, 2024 yılında zararlının fındık üretimine ciddi zarar verdiğini, ancak yürütülen kışlak mücadelesi sayesinde üreticilerin ürünlerini yeniden satabilir hale geldiğini söyledi. Mücadelenin kesintisiz sürmesi gerektiğini vurgulayan Soydan, çalışmaların durması halinde bahar aylarında zararlının popülasyonunun yeniden hızla artabileceği uyarısında bulundu.

Günün Diğer Haberleri