Gölköy'de Ücretsiz Mamografi Taramaları Başlıyor

Gölköy Toplum Sağlığı Merkezi'nde Temmuz ayında ücretsiz mamografi taramaları başlıyor. 40-69 yaş arasındaki kadınlar randevu alarak hizmetten yararlanabilecek.

Sağlık - 26-06-2026 14:13

Ordu'nun Gölköy ilçesinde kadın sağlığına yönelik önemli bir hizmet hayata geçiriliyor. Gölköy Kaymakamlığı tarafından yapılan açıklamaya göre, Temmuz ayından itibaren Gölköy Toplum Sağlığı Merkezi'nde mamografi cihazı hizmet vermeye başlayacak. Yeni uygulama kapsamında 40 ile 69 yaş arasındaki kadınlar ücretsiz mamografi taramasından yararlanabilecek. Meme kanserinde erken teşhisin tedavi sürecindeki önemine dikkat çeken yetkililer, düzenli taramaların ihmal edilmemesi çağrısında bulundu. Hizmetten faydalanmak isteyen vatandaşların aile hekimlikleri, KETEM birimleri veya telefon aracılığıyla randevu oluşturabilecekleri belirtildi.

Ücretsiz Taramalar Temmuz Ayında Başlıyor

Gölköy Toplum Sağlığı Merkezi bünyesinde hizmete girecek mamografi cihazı ile 40-69 yaş aralığındaki kadınlara ücretsiz tarama yapılacak.

Randevu almak ve detaylı bilgi edinmek isteyen vatandaşlar 0452 741 37 17 numaralı telefon hattını arayabilecek. Ayrıca aile hekimlikleri ile Kanser Erken Teşhis, Tarama ve Eğitim Merkezi (KETEM) üzerinden de randevu oluşturulabilecek.

Erken Teşhisin Önemi Hatırlatıldı

Kaymakamlık açıklamasında, meme kanserinin erken dönemde tespit edilmesinin tedavi başarısını önemli ölçüde artırdığına dikkat çekildi.Kadınlara ayda bir kez kendi kendine meme muayenesi yapmaları ve iki yılda bir düzenli mamografi taramasına katılmaları tavsiye edildi. Yetkililer, sağlık kontrollerinin ihmal edilmemesi çağrısında bulunarak vatandaşları ücretsiz tarama programından yararlanmaya davet etti.

Günün Diğer Haberleri